Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

ατμόπλοιο "Antzouletta"




Διαβάζοντας το βιβλίο "ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ, Το ημερολόγιο ενός τιμονιέρη" αθησαύριστα πεζογραφήματα και ποιήματα σε επιμέλεια GUY (MICHEL) SAUNIER, βρήκα σε διάφορα σημεία αναφορές στο ατμόπλοιο (α/π) "Αντζουλέττα".
Ξεκίνησα το σχετικό ψάξιμο στο πρόσφατα επανεκδοθέν βιβλίο "ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ" του Γιώργου Τράπαλη που έχει καταγράψει, μεταξύ άλλων, συστηματικά τα ονόματα των πλοίων που αναφέρονται στο έργο του ποιητή (Τμήμα Ε4) αλλά δεν εντόπισα το παραμικρό για την "Αντζουλέττα".

εξώφυλλο-φωτογραφία από S/S Antzouletta (Bawnagar,1935)



















Από περιέργεια, επέκτεινα τις  ηλεκτρονικές μου αναζητήσεις (data mining) στο διαδίκτυο και ιδού το αποτέλεσμα:
Με το πλοίο αυτό που ήταν φορτηγό, ο Καββαδίας ταξίδευε το 1934 σύμφωνα με το χρονολόγιο ναυτολογίας από το ναυτικό φυλλάδιο του ποιητή, που επιβεβαιώνεται και από τις σημειώσεις του στο ποίημα Kasbah (1934) και στο "Λοστρόμος από τα Φαρόερ" (Cardiff 3.9.35, s/s Antzouletta).


Το πλοίο χτίστηκε to 1907 από την Blumer &amp Co. στο Sunderland και καθελκύστηκε στις 27/5. Αρχικά λεγόταν  KRISTIANIA - Christiania ή Kristiania ήταν το προηγούμενο όνομα του Όσλο (Νορβηγία) που δόθηκε από τον Δανο-Νορβηγό βασιληά  Christian IV όταν ξανάχτισε την πόλη).
Το 1912 το πλοίο πουλήθηκε  και μετονομάσθηκε σε OTTERSTAD.

Έγινε "Αντζουλέττα/Antzouletta" όταν εξαγοράσθηκε από τους Αδελφούς Γ. Γιαννουλάτου (G. Yannoulatos Fréres, Piraeus, Greece) το 1921 και κράτησε αυτό το όνομα μέχρι το 1935, χρονιά που άλλαξε ιδιοκτήτη (Apostoulos K. Pezzas, Piraeus, Greece) και μετονομάσθηκε σε IGOR. Ήταν, δηλαδή, τα τελευταία χρόνια του πλοίου με τ'όνομα Αντζουλέττα όταν ταξίδεψε με τον ποιητή.


Δελτίο Τύπου που αναφέρεται στην προσάραξη της "Αντζουλέττας" στο Λαύριο

Ακολούθησαν άλλοι ιδιοκτήτες και νέα ονόματα του καραβιού:
  • 1939 (Ath. Anastassiou, Piraeus, Greece),
  • 1946 μετονομάσθηκε σε HWAH LEE (νέοι ιδιοκτήτες Hwah Steam Ship Co. Ltd, Shanghai, China) και 
  • 1949 νέα πώληση (Hwah Sung Steam Ship Co. Ltd. - Panama) και νέα αλλαγή ονόματος σε PERICO.
Τον Απρίλη του 1952 έφτασε στο Hong Kong με προορισμό το διαλυτήριο πλοίων, το τελευταίο  ταξίδι της "Αντζουλέττας του Καββαδία" για οριστική απόσυρση.

Ο Νίκος Καββαδίας ήταν 19 χρονών το 1929 όταν ξεκίνησε να δουλεύει σε ναυτικό γραφείο του Πειραιά για να μπαρκάρει στη συνέχεια. Μας άφησε, πολύτιμη συντροφιά τα βιβλία του. Μαζί τους, πλέον, ταξιδεύουμε κι εμείς.


Πολύ ενδιαφέρουσες και χρηστικές πληροφορίες αντλήθηκαν από το site
http://www.nautilia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Translate

Αναγνώστες